PILATES

PILATES is een mind-body-spirit training waarbij gewerkt wordt met de principes:
Concentratie, Centrering, Controle, Ademhaling, Precisie en Vloeiende Beweging.

Een pilatesles bestaat uit stabiliteitsoefeningen voor romp, bekken en schouders. Vanuit een juiste lichaamshouding en vloeiende ademhaling worden de oefeningen nauwkeurig en tot in de details uitgevoerd. Dit bewust bewegen van binnenuit gaat gepaard met concentratie en beheersing. Door regelmatig Pilates te beoefenen verbeter je onder andere stabiliteit, flexibiliteit, houding en lichaamsbewustzijn. Het gaat bij Pilates vooral om de kwaliteit van de beweging. We werken aan spierkracht, niet aan spiervolume.
. ter voorkoming van of bij herstel van rug- en/of bekkenklachten
. voor behoud van een soepele wervelkolom

We werken met pilatesballen, gewichten en pilatescircle!

YOGA & PILATES

De Yoga & Pilatesles is een combinatieles. Het tempo ligt wat lager, er is dus meer aandacht voor de opbouw en uitvoering van de oefeningen. We sluiten af met ontspannende Yin Yoga houdingen. Een mooie basis als je weer een training wilt opbouwen of gewoon een rustige les wilt volgen waarbij je zowel lichaam als geest in balans brengt. Daarna kan je eventueel doorstromen naar de Poweryoga of Pilateslessen.
graag makkelijk zittende kleding dragen. we trainen op blote voeten of sokken. Het is handig een badlaken of fleecedeken mee te nemen om op het matje te leggen.